Kolczyki Isfahan - Mawared, Arabian Rosewater

Mawared (ماء الورد) - z arabskiego - znaczy woda różana. Uprawa i wytwarzanie różanej wody w krajach arabskich sięga około tysiąca lat. Jest to kwiat charakterystyczny i pojawia się w arabskich iluminacjach a nawet w architekturze. Dziś pokażę Wam kolczyki, dla których inspiracją była właśnie arabska woda różana oraz cudna różana okładzina meczetu Nasir al-Mulk w Shiraz (z 4. ćwierci XIX wieku), zwanego potocznie różowym.






Do wykonania biżuterii użyłam: Swarovskiego Rivoli 14mm Rose Peach, kryształków bicone 3 i 4mm Swarovskiego Rose Peach, TOHO 15/0 Transparent Cobalt. Rivoli zabezpieczony jest 1mm białym filcem oraz brązową skórą naturalną, umieszczony na srebrnych sztyftach 8mm (pr. 925). Szyte nićmi Conitex 0,2mm.

Kolczyki pięknie ożywiają zmęczoną buzię. Ten kolor bardzo mi odpowiada - nie jest ani zbyt różowy, ani brzoskwiniowy, nie można go określić koralowym - ale podoba mi się do tego stopnia, że na pewno powstanie kiedyś naszyjnik różano-kobaltowy. Doszłam również do wniosku, że zdjęcia nie do końca uchwycają blask, na czym biżuteria wiele traci, postanowiłam więc przedstawiać Wam ją również w formie krótkich filmików :). Zapraszam zatem do obejrzenia, jak krystalicznie się mienią!


PS.
Dopracowałam wykonanie filcowych podkładek pod kolczyki, wykończonych aksamitną lamówką.






























Róże przedstawiane są również na okładzinach pałacu Golestan w Teheranie i zabudowaniach na ich jego terenie...





...oraz na zewnątrz i wewnątrz Qavam House w Shiraz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz